תלמידים יקרים שלום
לאחר שלמדנו כיצד לעבוד עם בלוג וערכנו התנסות עם דילמה מספר 1 אנו ממשיכים
כנסו לקישור הבא בחרו בדילמה מספר 2 ובצעו את המטלות הבאות:
א. הביעו את דעתכם בנושא הנדון.
ב. התייחסו לשתי תגובות (לפי בחירתכם) של חברים בכתה.
חשוב שתגובתכם ודעתכם תהיה מנומקת
תאריך אחרון לביצוע המשימה, יום רביעי 7.3.12
http://gifted.snunit.k12.il/activities/clone/maze.html
לאחר שלמדנו כיצד לעבוד עם בלוג וערכנו התנסות עם דילמה מספר 1 אנו ממשיכים
כנסו לקישור הבא בחרו בדילמה מספר 2 ובצעו את המטלות הבאות:
א. הביעו את דעתכם בנושא הנדון.
ב. התייחסו לשתי תגובות (לפי בחירתכם) של חברים בכתה.
חשוב שתגובתכם ודעתכם תהיה מנומקת
תאריך אחרון לביצוע המשימה, יום רביעי 7.3.12
http://gifted.snunit.k12.il/activities/clone/maze.html
לדעתי אין לאפשר לזוג זה את שיטת הרבייה הזהה לביתם הקודמת בשיטת דולי מפני שאם כל אדם ואדם יתחיל להחזיר כביכול את ילדו הקודם בשיטה זו לא יהי מגוון שונה של אנשים בעולם .
השבמחקהשיטה של דולי יכולה אף להיות מסוכנת ולא מועילה כי אותו אדם יכול למות בגיל צעיר או להיות עם בעיות לכל חייו , דבר זה גורם עוול .
מכיוון שלהורים ש אפשרות להביא עוד ילדים לעולם הם אינם זקוקים לשיטה זו .
בנוסף , שיטת לקיחת איברים שונים מהמנוח אסורה על פי התורה .
ליאור אני מסכימה אם דעותייך ואני לא חולקת על דבר ממשרשמת אך אני הוספתי דברים שנראה לי גם חשובים את העלת נושא מאוד מעניין בעניין לקיחת האיברים לפי התורה ואני חושבת שאולי כדאי שרונית תסביר לנו על זה קצת בכיתה כי זה מאוד מעניין הנושא.
מחקנהנתי לקרוא את דעותייך מלחן :)
ליאור אני מאוד מסכימה איתך , גם אני בתגובתי העלתי את הנושא של לקיחת איברים מהמנוח שזה אסור.
מחקואת צודקת מאוד שאז לא יהיה מגוון .
הרשמת אותי !
ליאור אני מסכימה איתך, אבל לגבי הנימוק שיש להורים אפשרות להביא עוד ילדים לעולם- ההורים רוצים לשבט את הילדה כי הם רוצים ילדה *בדיוק* כמו שלהם, ילדה "מושלמת".
מחקלדעתי בני הזוג טועים בבחירתם מכיוון שהם לוקחים סיכון בבריאות הילדה שתיווצר כי אין לדעת מה יכול לקרות לה בעקבות המעשה וגם הם טועים בכך שהם חושבים שהתכונות שלה ישארו אותו דבר כמו ''אחותה הגדולה''. ''אחותה הגדולה'' יצרה לעצמה חיים והתנהגה לפי הערכים ואיך שהיא רואה את הסביבה יכול להיות שהשיבוט שיווצר תסתכל בדרכים שונות ותראה את השקפת העולם שלה בצורה שונה יכול להיות גם שתהיה בעיה בדרך השיבוט ויחלו תקלות בדרך. אני ממליצה להם לחשוב פעמיים לפני שהם רוצים לעשות גבר כזה גם כשהילדה תיגדל ההורים נראה לי הצטרכו לספר לה שהיא בעצם שיבוט ונראה לי שזה יכאב לה מאוד הם צריכים לשאלו את עצמם האם הם באמת רוצים לגרום כזה סבל לילדה קטנה. כדאי לזוג לחשוב עוד פעם ואולי הם אפילו ישנו את דעתם.צריך נראה לי גם לתת לזוג הסבר גם יכול להיות שבעקבות המעשה שלהם (ואם והוא כן מצליח) יכולה לצאת כנראה תופעה של הורים שפשוט מכינים שיבוטים ויווצר לנו עולם של מלא מלא שיבוטים. אני ממש לא ממליצה להם כדאי להם ילד חדש משלהם ולא שיבוט כי כל אחד אמור להיות אדם בפני עצמו.
השבמחקמלחן :)
לחן אני מאוד תומכת בדעתך ! אני חושבת בדיוק כמוך . והעלת נקודה חשובה שאני לא חשבתי עליה : שכל אחד אמור להיות אדם בפני עצמו .
מחקלחן היקרה ! דעתך היא כמו דעתי ואני חושבת שתגובתך מפורטת ונכונה כהוגן , בנוסף נגעת בנקודה שזה יכאב לילדה שהא נוצרה כדימוי ונחמה ממות הבכורה להורים ממנה היא באה !
מחקאהבתי את תגובתך (:
אני תומכת בדעתך ,אני חושבת שזה יכאב לילדה לדעת שהיא נוצרה בתור נחמה להורים שלה בגלל מות אחותה לכן זה לא כדאי .
מחקלפי דעתי בני הזוג צודקים בבחירתם מכיוון שאם הם איבדו מישהו שהיה כל כך יקר ערך בשבילם אז למה להם לא לשחזר את את ביתם.לפני מעשה זה צריך להסביר לבני הזוג מהם הסכנות לשיבוט של ביתם ומה יהיו ההשלכות לכך,אם הזוג יקבל את התנאים המוצבים להם אז הם יכולים לעשות את השיבוט.
השבמחקהסיכויים להצלחת שיבוט העובר הם נמוכים ואף שואפים לאפס. שנית שיבוט נוצר מתאים בשלים אשר עברו התמיינות סופית אבל ספגו שינויים שליליים וזאת בניגוד לתאי זרע ראשוניים ומקוריים אשר אין בהם שינויים כאלה ולכן סיכויי העובר לחלות במחלות גנטיות הוא גדול יותר כאשר הוא נוצר בדרך השיבוט. לכן לא צריך לאפשר לבני הזוג לשבט את בתם
מחקאביב שיסמן:
מחקרוני זה לא חפץ,ואי אפשר סתם לשבט לכיף הזוג לא יקבל את התכונות של הילדה שלהם והשיבוט יהיה בדיוק כמו ילד רגיל
רק שהוא ימות מהר סיכונים מיותרים.
רוני מה שכתבת הוא דעתך האישית אבל לדעתי אין לתת לבני הזוג ליצור את ביתם מחדש רק בגלל מוסריות וכבוד המת וגם בגלל שכמו שהזכרתי בתגובתי אם המקרה של יצירת השיבוט יצליח גורמים פליליים או רעים ינסו לקחת את זה לטובתם. אבל כתבת נכון שאם ובמקרה המדע כן יאפשר להורים ליצור שיבוט אז הם חייבים יהיו לידע אותם בתוצאות של המעשה.
מחקלדעתי אתה טועה בגלל שגם עם הזוג יסכים לסיכונים ועדיין העובר יצא פגום או לא יוצלח או לא כמו שהזוג ציפה\רצה אין דרך חזרה. וגם שיבוט זוהי עשיית עוול לילד שרוב הסיכויים שלו לשרו קטנים ואף שואפים לאפס . הזוג יכול לאמץ או לעשות ילד אחר ולחנך אותו באופן זהה לילד הקודם
מחקרוני אני חולק על דעתך מכייון שהם רוצים שהילדה המשובטת תיהיה דומה גם במראה החיצוני(אפשרי)אך גם באופי ובתכונותיה(לא אפשרי)וגם על הילדה המשובטת יהיה לחץ נפשי גדול שהיא צריכה להיות דומה למישהי שמתה
מחקלפי דעתי אין לאפשר לבני הזוג לקיים את השיבוט ממספר סיבות .
השבמחקקודם כל זה לא מוסרי לגעת בגוף של ביתם המנוחה ולקחת ממנה רקמות .
דבר נוסף זה שהם יכולים להתאכזב , אמנם התכונות הגנטיות יהיו אותו דבר אבל כמובן שבהמשך החיים היא תרכוש תכונות נרכשות חדשות שלא ניתן להעביר בתורשה ואז מה - ההורים שלה יתאכזבו ?
בנוסף אם זה יצליח והם יהיו מרוצים מהתוצאה אז הם ירצו עוד בת בדיוק אותו דבר כי זה טוב ונוח להם ואז גם הילדה תרגיש כבר לא מיוחדת שהיא אותו דבר כמו אחותה בדיוק ( ואולי גם שהיא תגדל יספרו לה שהיא שיבוט אז אולי היא תהיה עצובה כי היא תבין שהיא לא באמת מיוחדת ) וגם ההורים שלה יתחילו לשבט ולשבט ובעצם הם ייצרו משפחה משלהם אותו דבר ואולי גם הילדה שלהם תמשיך את דרכם ותרצה מישהי כמו עצמה ואז מה- יהיה לנו יותר מדי שיבוטים שזה לא טוב כי אם לילדה הראשונה הייתה מחלה שלא ידעו עליה? אז עכשיו גם הילדה החדשה תמות .
נטע היקרה !
מחקדעתך נכונה , נגעת בסיבות מגוונות ושונות לחלוטין . בנוסף , דעתך היא כמו שלי . אך אני בדעתי לא נגעתי בסיבה שבמהלך חייה היא תרכוש תכונות שונות ומגוונות ואהבתי את סיבה זו .
תגובתך מאוד מפורטת ושכנעת אותי יותר ממה ששוכנעתי שאין לקיים את דרישת ההורים (:
לפי דעתי את צודקת לגמרי בגלל שהילדה החדשה שתדעה שהיא הגיעה רק כדי להחליף את השמחה של ההורים מהילדה המנוחה וזה לא מוסרי לגעת בגופה ביל רשותה או שאם אין לה כרטיס אדי(שמאפשר לקחת את האברים של הבן אדם שמת בלי רשות אך אחד אחר אלה רק רשותו)אז דעתך נכונה ונימוקייך טובים.
מחקמירית
אני מסכימה אתך כי שיבוט זה אינו הפיתרון הנכון .
מחקאני חושב שלא צריך לאפשר לזוג ההורים לשבט את בתם בגלל ששיבוט עובד לפי תאים בשלים שכבר עברו התמיינות וספגו שינויים שליליים במהלך השנים ולכן העובר ש ייוולד כתוצאה מהשיבוט יכיל כבר בתוכו את השינויים השליליים שספג התא במהלך השנים בניגוד להפריה טבעית שבה לתאי הרבייה המקורים והראשונים אין כאלה שינויים. שנית, העולם הוא כפר אחד גדול ואם יצירת השיבוט תצליח היא תתפשט בכל העולם משיביא לשינוי בחברה שלנו בכך שייווצרו קבוצות של בני אדם הזהים אחד לשני מבחינה גנטית ולכן פגם אחד שיש בכרומוזום של בנאדם אחד יש אותו אצל שאר בני אדם משיכול להביא לחיסולם של קבוצות שלמות של בני אדם אבל כאשר מתקיימת הפריה טבעית נוצרת שונות גנטית ותמיד יהיה בנאדם אחד לפחות שיוכל לשרוד. שלישית, כתוצאה מהשיבוט עלול לקום שוק שחור אשר ימכור תינוקות עם תכונות חיוביות וכך ייווצר סחר בתינוקות. רביעית, השיבוט עדיין לא הוצלח ונוסה על בני אדם ולכן סיכויי ההצלחה ותקינות העובר הם נמוכים. לסיכום אני חושב שצריך להסביר לזוג ההורים את סיכויי תהליך השיבוט בבני אדם ואת הנימוקים האתיים ובכך למנוע מהם לעשות את זה.
השבמחקאביב שיסמן:
מחקלא יהיה שום שוק שחור או קבוצות של שיבוטים(לא בזמן הקרוב)
נכון שיבוט זה מסוכן וחסר טעם אבל צריך בכל זאת להגיד להם שהם יכולים לעשות לידה טבעית ושיש עוד פתרונות.
תמיר,
מחקלדעתי אולי זה אולי אפשרי שיהיה שוק שחור אבל לא ברמת קושי של אפשרות של הקמות של צבאות ועמים שלמים מהשיבוטים זה יהיה בכמות יחסית קטנה (למרות שאנחנו לא רוצים שזה יקרה כלל) אבל עדיין תמיד יש קצת סיכוי לכל דבר.
אבל בכל מקרה דעתך הייתה מנומקת ונכונה (כמו תמיד!) :)
תמיר אני חושבת שאתה צודק, אבל אני לא ממש תומכת בנימוק של השוק השחור בגלל שגם אם יהיה שוק שחור אני לא חושבת שיהיה סחר בתינוקות ממש בכמויות..יכול להיות שיהיה סחר של כמות קטנה של תינוקות..
מחקהמדע הוא כמו כפר גלובלי, משהומצא היום, כל העולם ידע מחר ולכן כל דבר שאנשים יסכימו לשלם הון עבורו יגיע לשוק השחור ויימכר בהון תועפות. ואת זה ניתן לראות היום כאשר יש מלא רשתות לא חוקיות של סחר בתינוקות.
מחקאני מסכימה עם תמיר, והוא צודק גם בעניין השוק השחור.
מחקאני חושבת שברגע שיצליחו לשבט אדם בצורה שאין לה כל כך הרבה פגמים, אנשים פסיכופטים או אנשים מהשוק השחור יכולים לפתח את הרעיון ולהקים לעצמם צבא של אנשים שיעבדו בשבילם, ואפילו יכול להיות שיהיה סחר בבני אדם וכל האנשים המשובטים יהיו כמו חיות מחמד של האדם ש"קונה" אותם והם יצטרכו לסבול ולהיות כמו חיות מחמד משרתות של ה"בעלים" שלהם.
מישל פלדמן (לא עבד לי המחשב )
מחקלדעתי תמיר צודק כי שיבוט בסופו של דבר יהיה סחר בבני אדם ויהפוך להיות למשהו שלילי.
אביב שיסמן:
השבמחקלפי דעתי בני הזוג צריכים להביא ילד בשיטה הרגילה....
מפני ששיבוט יהיה דומה רק במראה לבת שלהם ולו בתכונות ואי אפשר לדעת מה יקרה לשיבוט הוא יכול למות בגיל צעיר וזה יהיה סתם בזבוז.
עדיף להם ילד רגיל כי חוץ בממראה הוא יביא אותם תוצאות כמו שיבוט רק שהוא יהיה בטוח יותר.
אני מסכימה עם דברייך :)
מחקאביב, אני מסכימה עם דעתך ודברייך, מפני שזה נכון כמו שאתה אומר, שאם הילדה תמות בגיל צעיר הם יפגעו יותר, כי יהיה להם טרגדיה כפולה, ששתי בנותיהם ימותו . וילד רגיל ימלא אותם שמחה ואולי יהיה יותר מוצלח מביתם הראשונה (:
מחקאביב,אני מסכים עם דעתך שכדאי להם להביא עוד ילד אחד בשיטה הרגילה כי כך יש סיכוי שהשיבוט לא יחיה הרבה זמן כמו שקרה לדולי וכך ההורים יתאכזבו אף יותר כי הם יאבדו גם את השיבוט של ביתם.
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקדעתי למקרה זה התנגדות, בגלל שתהליך השיבוט בבני האדם אינו נוסה בעבר (לפי הבנתי) וזה יכול לגרום לתוצאות מסוכנות ולבלאגן כמו שכאשר אנשים יבינו את כוחו של השיבוט והמדע יגיע לידיים הלא נכונות תודצרי השיבוט יוכלו אפילו להגיע לשוק השחור והמאזן האקולוגי יופר ויהיה סחר בילדים. וגם בגלל שההורים שרוצים להביא להחזיר את ילדת "המושלמת" לא אומר שהמדע יכול או יסכים לאפשר זאת. כי זה לקחת יותר מידיי סיכונים.
השבמחקרן, למה שהמדע לא יוכל לאפשר זאת ?
מחקקיים כזה דבר שיבוט אז כן, המדע יכול לאפשר זאת. והשיבוט לא עד כדי כך מסוכן, הוא יהיה מסוכן אם הוא יגיע לידיים הלא נכונות אבל חוץ מזה אני מאוד מסכימה אם הדעה שלך ובמיוחד עם הנימוק שאתה מדבר שהשיבוט יגיע לידיים הלא נכונות.
לדעתי, בני הזוג טועים בהחלטתם לשבט את ביתם ממספר נימוקים:
השבמחק1. הבת נהרגה בתאונה, אך איננו יודעים מה היה בגנים שלה - אולי היא הייתה צריכה למות בלי קשר בגיל צעיר, או שהייתה לה מחלה תורשתית שהייתה אמורה להתגלות בגיל מבוגר יותר והיו יכולות להיות השלכות מסוכנות לזה.
2. אופי היא תכונה נרכשת ולא תורשתית ולכן זה לא קשור לגנים. כן, הם יצליחו לשבט את החיצוניות של הילדה אך לא את האופי והפנימיות.
3. אם הזוג הזה יעשה שיבוט, ויראו שזה עובד ותקין על בני אדם, המון אנשים יתחילו לשבט וכך יצא מצב שיש הרבה אנשים שזהים לעצמם, ואם יש לאחד מהאנשים פגם מסוים באחד מהכרומוזומים (לדוגמה - טריזומיה 21) - לכל האנשים שזהים לאדם זה מבחינת הגנים גם יהיה פגם זה.
4. השיבוט לא נוסה על בני אדם וכמעט בכלל, ולכן יכול להיות שגם אם יצליחו לשבט את הילדה - היא תצא עם בעיה כלשהי שנגרמה מהשיבוט.
המסקנה שלי היא שמשרד הבריאות לא צריך לאפשר ולהרשות לזוג לשבט את ילדתם.
אני מסכים לכל הנימוקים שהעלית כאן מלבד נימוק מספר שלוש. שבו את טוענת שיכולים לשבט אנשים עם פגם מסוים בכרומוזומים לדוגמה טריזומיה 21. אבל אף אחד לא ישבט אנשים עם פגם מסוים הרי בסופו של דבר מטרתו של השיבוט היא ליצור אנשים "מושלמים" כלומר אנשים גאונים, חזקים וכו'.
מחקשלי, אני מסכימה עם כל הנימוקים שלך, אבל, כמו תמיר אני חושבת שאף אחד לא ירצה לשבט אנשים עם פגם מסויים.
מחקמסכים עם הנימוקים ..
מחקאבל לא יהיו לה את אותו אופי והתנהגות ..
אני מסכים עם הנימוקים , אבל כמו יובל אני חושב שהאופי וההתנהגות יהיו תלויות באופן בו יגדלו אותה
מחקלדעתי בני הזוג אינם יכולים לשבט את הילדה בשימוש בשיטת השיבוט של דולי בגלל שהיא לא נוסתה מספיק פעמים כדי להביט ששום דבר פגום לא יצא בסוף.
השבמחקהמידע לייצור השיבוט יכול להגיע לידיים אכזריות שירצו להשתמש בשיבוטים האלה ליצור חיילים מושלמים שילחמו לצידם.
אני חושב לבני הזוג אין את הזכות להשתמש בד.נ.א של ביתם המנוחה רק כי זה מה שינחם אותם, הם צריכים לשאול אותה אם היא מסכימה אבל בגלל שהיא מתה אין להם את הזכות לשבט אותה.
בני הזוג לא יהיו מרוצים אם ביתם לא תצא מושלמת ואז הם כבר לא יוכלו להתחרט ויצטרכו לגדל אותה, אפילו עם הפגמים.
נתן, אני מסכימה עם כל הנימוקים שהצגת כאן, חוץ מהנימוק האחרון, אני חושבת שאם הילדה לא תצא מושלמת ההורים לא ירצו להתחרט כל כך מהר ולוותר על הילדה, אחרי כל המאאמצים שלהם, ההשקעה והכסף שלהם הם, לדעתי, לא יוותרו על הילדה כל כך מהר.
מחקאני מסכימה עם תגובותך והילדה באמת לא תצא כמו שההורים ירצו בגלל שהיא תהיה דומה לאחותה בחיצוניות אך לא בתפנימיות ואולי יהיו לה פגמים ואז להורים הו החלטות קשות בעיקר כשאין להם בעיה להביא לידים אחרים לעולם שישמחו אותם ואולי גם יצאו "מושלמים".
מחקנתן,אני מסכים עם כל טענותיך חוץ מטענתך האחרונה.
מחקאני לא חושב שההורים לא יקבלו את השיבוט של ביתם רק בגלל שהיא לא זהה לחלוטין לילדתם האמיתית.
לפי דעתי בני הזוג טועים בהחלטתם מכמה סיבות:
השבמחקסיבה מספר אחת: כרגע, השיבוט לא נוסה עוד על בני אדם, כמו כן, השיבוטים שנוסו עד כה על בעלי חיים לא היו מוצלחים במיוחד. אם הילדה הייתה ב-100 אחוזים בריאה, ושיום דבר לא יפריע לשיבוט להתקיים כמו שצריך, עדיין שיבוט זה ניסוי טכנולוגי לא מפותח במיוחד, זאת אומרת, שיכולות להיות בעיות בשיבוט שיוכולות לגרום לילדה החדשה לבעיות ולמחלות.
סיבה מספר שתיים: אנו לא יודעים איזה מחלות היו לילדה, יכול להיות שהייתה לה מחלה תורשתית נדירה שהייתה צריכה להתגלות בגיל מבוגר יותר.
אם באמת הייתה לילדה מחלה תורשתית שהייתה צריכה להתגלות בגיל מבוגר יותר, ובתהליך השיבוט לא יתקיימו שום תקלות, והיילדה תהייה בריאה לחלוטין, [מבחינת תהליך השיבוט] היא עדיין יכולה להעביר את המחלה התורשתית שלה בתורשה לילדיה [במידה והילדה המשובטת תהייה פורייה], כמו כן, היא גם תסבול ממנה בעתיד.
סיבה מספר שלוש: אנו לא יודעים לאיזה ידיים יכולה להגיע הידע הגדול של השיבוט. הידע הזה יכול להגיע למנהיג אכזר [אנטישמי לדוגמא] שירצה ליצור לעצמו צבא של חיילים "מושלמים" מבחינו למען כך שהם יוכלו לשרת את האינטרסים שלו [לדוגמא מנהיג אנטישמי שרוצה להרוג יהודים].
סיבה מספר ארבע: לפי דעתי ניסויים על בעלי חיים ובני אדם זה דבר לא מוסרי. כיום הידע של בני האדם בקשר לשיבוט הוא ידע קטן ולא מפותח, את הידע הזה צריך לפתח אם רוצים לעזור לזוג הזה ליצור שיבוט של הילדה שלהם. את הידע הזה אפשר הייה לפתח רק בעזרת ניסיונות נוספים של יצירת שיבוטים נוספים. לדעתי לנסות ולעזור לזוג הזה הייה לא מוסרי, מפני שאנו נצטרך להמשיך ולעשות שיבוטים על בעלי חיים כדי שהילדה תצא שיבוט "מושלם", זאת אומרת, שיבוט שנירא ומתנהג כמו בני אדם רגילים, ללא שום בעיות או מחלות מיודות ונדירות.
לדעתי את צודקת מכיוון שהידע על השיבוט אינו נרחב כרגע ואינו ראוי לנסותו על בעלי חיים ובני אדם וחזרת על זה בסיבה אחת ובסיבה ארבע, זה נכון שאפשר לשכפל מנהיג אנטישמי או כל רודן או כל שימוש שלילי אחר אך אפשר לשכפל את המבנה הגופני בלבד ולא את האישיות וזו בעצם תכונה נרכשת שרק הסביבה והחינוך של הפרט קובעים אותה ולא די אן איי למשל אם ישכפלו את היטלר (ימח שמו וזיכרו) ו"בנו" יגדל בבית תומך ואוהב יהודים הוא לא יגדל להיות כפי שהיה. (מפלצת)
מחקלדעתי אסור לאפשר לבני הזוג לשבט את ילדתם מכמה סיבות: ראשית, אם ילתם נהרגה בתאונה כלשהי כנראה שזהו רצונו של האל והוא יכעס אם יתערבו בזה , שנית, אסור להתערב בטבע ובחוקיו כי כמובן שהטבל יחזיר מהלומה קשה ולדעתי צריך להביא ילדים בצורה טבעית גם עם היל לא יהיה מושלם, בנוסף יכול להיות שלילדה הייתה מחלה תורשתית שעדיין לא התגלתה והרי אנו לא רוצים להמשיך את התקדמות המחלה.
השבמחקהנה התיקונים: ילדתם* הטבע* הילד* ...
מחקיש לי בעיה עם ה - דדדדדדדדד
לפי דעתי אסור לאפשר לבני הזוג לשבט את ילדתם,
השבמחקראשית הילדה היא הייתה ילדה בפני עצמה וכאשר הם ישבטו אותה היא לא תהיה אותה ילדה, היא תראה כמוהה אבל לא יהיה לה אופי כמו של הילדה שנהרגה. בנוסף, ההורים כל הזמן יצפו ממנה להיות כמו הילדה שנהרגה, שתתנהג כמוהה, שתתלבש כמוהה ושהכל יהיה אותו דבר. אבל היא לא יכולה להיות מישהי אחרת, היא אדם בפני עצמו וחוץ מזה יש עליה עומס גדול כי היא צריכה להיות כמו הילדה שנהרגה היא כל הזמן תצטרך להיות מישהי שהיא לא והיא תרגיש שהיא פוגעת בהורים שלה, שהיא לא מספיק טובה.
שנית, בני הזוג אמרו שהילדה הייתה יפת תואר וגם היה לה אופי טוב, אבל עם ישבטו אותה היא לא תוכל להעביר את התכונות שלה, ואולי בני הזוג רוצים לשבט אותה רק בשביל התכונות והגנים שהיו לה כדי שימשיכו בדורות הבאים, ואולי הם לא מודעים לעובדה שחיה או אדם משובט לא יוכל להתרבות ולכן אם זו הסיבה שלהם לשבט את הילדה אז אולי הם צריכים לחשוב פעמיים.
לדעתי את צודקת שיבוט משבט מראה ..
מחקקרן, את שכנעת אותי! נימוקייך משכנעים מאוד ואף נכונים :)
מחקלדעתי הם לא צריכים לאפשר להם..
השבמחקהילדה שתצא תהיה כמוהה במראה אבל באופי ובהתנהגות שאלו תכונות נרכשות לא ..
ואם יצליחו לשבט בן אדם אז יתחילו לשבט הרבה אנשים ואם זה יגיע לידים הלא נכונות יעשו עם זה משו מאוד רע ..
יובל
אני מסכימה איתך יובל, אבל גם אם יצליחו לשבט אדם יהיו לו תמיד פגמים, אולי פגמים פחות משמעותיים אבל אדם משובט או חיה משובטת אף פעם לא יצליחו להתרבות מכיוון שלא מתקיים בגוף שלהם תהליך ההפחתה שהוא זה שמייצר את תאי הרבייה.
מחקיובל אני מסכים מאוד עם דעתך!
מחקאני חושב שאם ההורים ישבטו את ילדתם זה יהיה מעשה שגוי להרבה טעויות כמו שיגעון של הילדה בגלל שיש עליה לחץ שהיא צריכה להיות דומה למישהי אחרת ולא להיות היא עצמה
וגם אתה צודק לגבי הטיעון שלך שבו אתה אומר שהיא תהיה דומה לה מבחינה חיצונית אך לא מבחינה פנימית(אופי ותכונות)
אינני מסכימה עם בני הזוג מפני שהשיבוט יכול להיות זהה רק בחיצוניות אך התכונות אינן נשארות קבועות, ולכן הציפיות של ההורים יעמיסו יתר על המידה על התינוקת שתיולד ולכן זה יפגע מאוד בתינוקת.
השבמחקבנוסף לכך גם ההורים יפגעו מפני שאולי מה שילדתם הקודמת כן הייתה עושה או איך שהיא מתנהגת והבת השנייה לא תעשה הם ירגישו כישלון ועצב.
דליה , עני מסכימה עם נימוקייך, אם הם ישבטו את ילדתם, והבת החדשה לא תיהיה זהה בתכונות הם יפגעו שוב, וגם באמת התינוקת תיפגע מאוד מכך שכל חייה ירצו שהיא תיהיה זהה לחלוטין לביתם הקודמת שנהרגה, שלא הביאו אותה לעולם מאהבה אלא מתוך להשכיח את עצבותם.
מחקאני **
מחקאינני מסכימה עם בני הזוג , שרוצים לשבט את ביתם המנוחה. בני הזוג יכולים לפגוע בילדה החדשה שתיווצר להם, כי היא עלולה לחלות במחלות משונות , או שתמות בגיל צעיר כמו מה שקרה לדולי, וכך האסון יהיה כפליים.
השבמחקסיבה נוספת היא, שלבני הזוג אין בעיה בלהוליד עוד ילדים, וגם אם קרה להם טרגדיה כזו, הם עדיין יכולים להוליד ילדה או ילד חדשים, שאולי לא יהיו זהים באופן מוחלט למנוחה, אך ימלאו אותם בשמחה, שהייתה חסרה להם מאז שביתם נהרגה. בנוסף, הבת החדשה או הבן החדש, יפגעו כל חייהם, כי הולידו אותם כדי להשכיח עצב, וזה לא לידה טבעית, מתוך רצון לילד ולאהוב אותו כמו שהוא, אלא כדי שיהיה תחליף לביתם הראשונה.
אני מתחבר לדעתך כי זה ממש נכון לא צריך להביא ילד לתחליף צריך לעושר שימחה וסיפוק
מחקלפי דעתי ההורים לא אמורים להשתמש בשיטת שיבוט של דולי כי היא לא נוסתה מאז על בני האדם ואם הילדה תצא שונה ועם פגמים ההורים יכולים להתאכזב ובנוסף להורים אסור לקחת חומרים ואברים מהגוף של הילדה בלי רשותה כי בכל זאת זה הגוף שלה(אלה אם יש לה כרטיס אדי).עם זאת הילדה תצא עם תכונות תורשתיות כמו של הילדה המנוחה אך האופי שלה שזה התכונות הנרכשות היו שונות מהאלה של הילדה המנוחה כי זה לא משו גנטי שעובר מגוף לגוף ואז היא תצתרך לעמוד תחת לחץ על הכתפיים שלה כי ירצו ממנה שהיא תהיה מיוחדת ודומה לאחותה המנוחה ואולי היא לא תוכל לעמוד תחת לחץ זה.לסיכום אין להרשות להורים להשתמש בשיטת דולי ליצירת ילדה דומה לילדה המנוחה.
השבמחקאני מסכים עם הדעה שלך , התכונות הנרכשות שלה יהיו תלויות בסביבה שבה היא תהיה.
מחקאני מסכים איתך מירית (דוד טסלר )
מחקאני חושבת שההורים לא אמורים להשתמש בשיטת השיבוט כי היא לא מוסרית והיא לא מכבדת את הילדה שלהם שמתה .בנוסף זה לא נוסה על בני אדם ויש סיכונים לבריאותה של הילדה שתיצא.
השבמחקאני חושב שאת צודקת , שזה לא מכבד את הילדה שמתה.
מחקלדעתי זה גם לא מכבד את הילדה שמתה וגם מסכן אותה מבחינה בריאותית וגם אם היא גם תמות זה יביא להורים יותר עצב והם לא ידעו עוד מה לעשות בכלל
מחקטל זלצר
השבמחקאני חושבת שהשיטה של שיבוט הילדה המתה הוא אינו רלוונטי מכיוון שזה לא מכבד כלל וכלל את הילדה עצמה המנוחה , וזוהי שיטה לא מוסרית גם לפי הדת . השיבוט יכול לצאת בדיוק אותו הדבר מה שיכול לעלות להורים זיכרונות על הילדה הראשונה שלהם ובעצם לגרום להם תחושה של דיכאון ועצב ..
אני מתחבר לתשובתך כי הדיכאון יכול להרוג אותם (דוד טסלר)
מחקמישל פלדמן (יש לי בעיה עם האימייל אז העלתי מטל )
השבמחקלפי דעתי השיטה של השיבוט של דולי במקרה זה אינה טובה ורצויה מכייון שבעצם אחרי שההרים מאבדים ילדה הם חשים כאב הרבה שנים אך אם יעשו את השיבוט של דולי הם בעצם ירגישו שזו לא אותה ילדה גם כי היא יכולה לצאת עם אופי שונה שיכול לעשות אותה אחרת וההורים יכולה לא לאוהב אותה ולהחליט שפחות לאהוב אותה והתחרט ששיבטו אותה .. בנוף הילדה עצמה יכולה לחוש כאב בזה שבעצם שיבטו אותה לטובת אחרת שהיא כמו חיקויי של אחרת .
דוד טסלר
השבמחקרונית התשובה מוגשת באיחור שסיבות לכך נאמרי לך
אז אני חושב שזה לא טוב אני לא מסכים לכך כי לאחר שנים רבות כשהאורים יגלו לילדה את הסוד מאחורי מה שקרה אם "אחותה" היא תבין שהיא לא כל כך הכרחית כי היא באה כתחליף ל"אחותה" וגם השיטה של שיבות עדיין אינה מבוקרת אז לא יודעים מה יקרה לילדה בעתיד
אני הגבתי למירית טל וליאור לוזון
מחקאני מסכים איתך דויד כי עדיין לא ניסו את זה על בני אדם ובעצם הילדה באה כתחליף לבת הקודמת בשביל הרגשת הסיפוק שהיא עדיין קיימת לדעתי לא צריך לנסות את זה גם אם היו לה גנים משובחים עדיין אני מאמין שאם הם יביאו ילד בצורה טבעית ויחנכו אותו טוב גם הוא יצלא טוב לא פחות ממנה
מחקלדעתי אני לא מסכים אם הדעה שהם יביאו ילד לעולם דרך שיטת ה"שיבוט" בגלל כמה סיבות: היא עדיין לא נוסתה היא עדיין בגדר ניסיונית בלבד ולא צריך לנסות אותה וגם לדעתי גם אם הילדה היא אם גנים כל כך משובחים אני מאמין שאם הם יביאו ילד לעולם בצורה רגילה ויחנכו אותו טוב ויגדלו אותו בסביבה טובה אומנם הוא לא יצא בדיוק כמוה אך הוא יהיה טוב ומוצלח .
השבמחקדעתי על מקרה זה היא חד משמעית לא!
השבמחקילד הוא לא בנק איברים הוא איש רגיל כמו כולם והיא הוא נולד במטרה אחת לחיות, להתקיים בשביל עצמו לא בשביל מישהו אחר ולא משנה עד כמה הוא קרוב אליו אפילו אם זה תאומו הסיאמי זה לא משנה את היותו של האדם, אדם ולא בנק איברים.
אם אני הייתי בועדת האתיקה הייתה פוסל בקשה זו.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק